Vše Články Diskuze Blog
Vyhledávají se jen slova delší jak tři znaky.
Klíčová slova:
Žánry: Akční/Dobrodružný Fakta/Teorie/Realita Fantasy Historický Horor Komedie/Parodie Krimi/Detektivka Kyber/Steampunk Pohádka/Mýtus Romance Science Fiction Thriller/Špionážní Univerzální/generický Western
Systémy: AD&D D&D 3.Xe D&D 4e D&D Next D20 systém GUMSHOE jiné RPG Shadowrun White Wolf hry
Světy: Dark Sun Dragonlance Eberron Forgotten Realms Ravenloft Star Wars Středozem World of Darkness
Různé: Dotazy Flame/Polemika Inspirace/Novinky Materiály ke stažení Překlad Příběhy/Zápisy ze hry Recenze
Určení: jen pro dospělé pro DMy pro hráče pro začátečníky
Rozšířený režim
< snižuje prioritu slova.
> zvyšuje prioritu slova.
* jakékoliv znaky za uvedeným slovem.
+ povinné slovo
- zakázané slovo
~ nechtěné slovo (ojedinělé výskyty jsou přípusné)
"věta s více slovy" hledá jen přesné znení celé věty
Konkretizace:

Dálší upřesnění oblasti hledání:

Část názvu článku resp. diskuze resp. blogu

Název nadřazené skupiny

jméno autora

Datum publikace:
Výběr rozsahu období publikace:
Počáteční datum:
Konečné datum:
*Automaticky se nastavuje období 1 roku zpět.
**Datum se zadává ve formátu dd.mm.yyyy
  • Hraní ve fantasy: Elfové

    Toto je ukázkové zpracování elfů jako rasy pro fantasy prostředí a jde o praktickou ukázku k článku Hraní ve fantasy: Rasy. Článek je doplněn o statistiky http://www.sun.d20.cz/clanky/svety/hrani-ve-fantasy-elfove.html
  • Hodiny, nejlepší přítel GMa

    Musím se přiznat k jedné věci – vždy jsem měl jako GM problém s řešením toho, co se děje „v pozadí“ kampaně. Po prvních pár sezeních se v poznámkách každého http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/5207.html
  • [Překlad] Mimořádná kniha jmen Garyho Gygaxe

    Mimořádná kniha jmen Garyho Gygaxe - Gary Gygax's Extraordinary Book of Names Autoři: Malcolm Bowers, Gary Gygax Rok vydání: 2004 206 http://www.sun.d20.cz/clanky/kultura/5205.html
  • Hraní ve fantasy: Lidé

    Toto je ukázkové zpracování lidí jako rasy pro fantasy prostředí a jde o praktickou ukázku k článku Hraní ve fantasy: Rasy. Článek je doplněn o statistiky http://www.sun.d20.cz/clanky/svety/hrani-ve-fantasy-lide.html
  • Hraní ve fantasy: Rasy

    Historie ras ve fantasy a RPG Než se pustíme do toho co, jak a proč, je dobré se nejprve podívat zpět a zjistit, proč jsou dnes věci takové, jaké jsou. Nelidské http://www.sun.d20.cz/clanky/svety/hrani-ve-fantasy-rasy.html
  • Stíny nad Obornou - dobrodružství D&D 5e

    Rozhodl jsem se uveřejnit svůj pokus o dobrodružství pro novou edici Dungeons & Dragons. Najdete ho v pdf zde: Oborná (přímé stažení) Oborná http://www.sun.d20.cz/clanky/svety/5200.html
  • Hraní ve fantasy: Trpaslíci

    Toto je ukázkové zpracování trpaslíků jako rasy pro fantasy prostředí a jde o praktickou ukázku k článku Hraní ve fantasy: Rasy. Článek je doplněn http://www.sun.d20.cz/clanky/svety/hrani-ve-fantasy-trpaslici.html
  • RPG Scénáristika 19: Pod dekou

    Témata v temnotě Nastal čas podívat se do temných míst, kterým se mnoho vypravěčů raději vyhýbá. Na témata, která jsou na první pohled nepříjemná a http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-19-pod-dekou.html
  • RPG Scénáristika 18: Zábava z jiného soudku

    Dramaturgie příběhů Jednotlivé díly Scénáristiky se zaměřují vždy na jedno úzké téma a jsou psány tak, aby fungovaly samostatně, ale hraní RPG a jejich http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-18-zabava-z-jineho-soudku.html
  • RPG Scénáristika 17: Tohle je osobní

    Nová věc podle starých šablon Celá Scénáristika stojí na věcech, které jsme probrali na začátku a které pozdější díly jen rozvíjí, dokreslují a ukazují http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-17-tohle-je-osobni.html
  • RPG Scénáristika 20: Ve sklepě

    Temná témata Minulý díl byl o sexu. Původně měl být o sexu a násilí, protože tato dvě témata mají v příbězích a ve hře hodně společného, ale už takhle http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-20-ve-sklepe.html
  • RPG Scénáristika 16: Rychle a zběsile

    Na začátek a znovu vpřed! Je načase opět udělat krok přes hranici samotné hry a věnovat trochu času průběhu hraní a používání přípravy při vedení hry http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-16-rychle-a-zbesile.html
  • 5 způsobů, jak zapojit hráče do hry a rozjet kampaň

    Co s tím? Zkusit to znova a doufat tentokrát v jiný výsledek? Einsteinovu definici šílenství asi znáte. Vypustit hráče do propracovaného sandboxu? Proč http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/5186.html
  • Blades in the Dark v Kostce

    Cílem tohoto článku je umožnit vám co nejrychlejší "cold start" pro hraní Blades in the Dark (ukázkové sezení hry na YT zde). V první řadě je určen http://www.sun.d20.cz/clanky/pravidla/blades-in-the-dark-v-kostce.html
  • Nejhorší, co se postavě může stát

    Co nejhoršího se může stát? Originál, 8. ledna 2016 Přemýšlel jsem o technikách tvorby postav a o způsobech, jak do hry dostat špatné a nepříjemné http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/nejhorsi-co-se-postave-muze-stat.html
  • RPG Scénáristika 15: Ukecám ho k smrti!

    Dlouho očekávaný dýchánek V pátém díle jsme se podívali blíž na dramatické scény soubojů. Fyzické konflikty ale nejsou jediné možné - někdy se o věcech http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-15-ukecam-ho-k-smrti.html
  • Co dělat, když postava zemře? (DM Tips)

    Smrt hráčské postavy! Originál, 1. prosince 2016 Ahoj! Jmenuji se Matthew Mercer a jsem hlasovým hercem a a Dungeon Masterem Critical Role [Kritická http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/co-delat-kdyz-postava-zemre-dm-tips.html
  • RPG Scénáristika 14: Wibbily wobbly, timey wimey

    Zpět na začátek - další typy scén Na úplném začátku Scénáristiky jsem psal o přípravě scén a o jejich různých typech. Pro rychlé připomenutí: Dramatické http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-14-wibbily-wobbly-timey-wimey.html
  • Představení Drama systému

    Pozn. překladatele: Profil Robina D. Lawse sepsaný Alnagem je k nalezení http://www.sun.d20.cz/clanky/RPG-odborne/predstaveni-drama-systemu.html
  • RPG Scénáristika 13: Koho že hraju?

    Příliš mnoho příšer. Postav. Nikde ve Scénáristice jsem přímo nezdůraznil, jak důležité vedlejší postavy jsou, přesto věřím, že to mezi řádky vyplynulo http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-13-koho-ze-hraju.html
  • Ctnosti Zla

    Krátce o ctnostech a ne úplně zkaženém zlu Ctnosti jsou "morálními maximy" - platónskými ideály některého typu morálně dokonalého chování. Není přitom http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/ctnosti-zla.html
  • Censijská vražda

    Obyvatelé Censijské vsi jsou zaskočeni vraždou jedné z nejvýznamějších osob z obce. Je mnoho podezdřelých a příliš málo důkazů. Starosta poslal do města http://www.sun.d20.cz/clanky/pravidla/5173.html
  • RPG Scénáristika 12: Nechte to na nich

    Tady je Vypravěčovo (a tady už ne) Existují věci, které přijímáme prostě ze zvyku, bereme je jako dané a dál se nad nimi nezamýšlíme, protože prostě http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-12-nechte-to-na-nich.html
  • [Překlad] Dobrodruhův průvodce Mečovým pobřežím

    Dobrodruhův průvodce Mečovým pobřežím - Sword Coast Adventurer's Guide Autoři: Joseph Carriker, Brian Cortijo, Jeremy Crawford, Steve Kenson, http://www.sun.d20.cz/clanky/pravidla/5170.html
  • Pořadí při iniciativě

    Magnetická podložka Toto je technika, kterou používám (proto taky dostala první místo v seznamu). Může vám postačit jednoduchá magnetická tabule. Klady: http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/poradi-pri-iniciative.html
  • RPG Scénáristika 11: Víc, než strohá fakta

    Popisy, příprava a RPG Popisy jsou nedílnou částí RPG, stejně jako literatury nebo prostého vyprávění. Slouží k vykreslení představy o prostředí i o http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-11vic-nez-stroha-fakta.html
  • RPG Scénáristika 10: Kdo s kým proti komu

    Zpátky k vedlejším postavám Když jsme se v předchozím díle podívali, jak si udělat pořádek v poznámkách, je načase vrátit se k tématu šestého dílu, http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-10-kdo-s-kym-proti-komu.html
  • RPG Scénáristika 9: Chaosu vládne Řád!

    Příliš mnoho věcí? Práce vypravěče je náročná mimo jiné v počtu věcí, které potřebujete sledovat a ve kterých si musíte držet přehled. Samozřejmě, spousta http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-9-chaosu-vladne-rad.html
  • Mřížka vedlejších postav

    Originál, 27. srpna 2015 Pozn. překladatele: blog se točí kolem slova "Leverage". To je zároveň název seriálu a zároveň v angličtině označení žánru, http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/mrizka-vedlejsich-postav.html
  • Umění rekapitulace

    Rekapitulace jako součást hry Rekapitulace předchozího děje je důležitou součástí struktury herního sezení. Je na vás, abyste ji dělali dobře. Proč http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/umeni-rekapitulace.html
  • [Mudrcovy rady] Září 2016

    Schopnosti povolání Může se bard přeučit kouzla získaná pomocí Magických tajemství? Když získáte úroveň v povolání barda, schopnost povolání http://www.sun.d20.cz/clanky/pravidla/5144.html
  • Historická města 6 - Vojenství

    Hradební privilegium patřilo mezi natolik významná, že si právo ho udělovat ponechal v ruce panovník. Hradby se navíc staly jedním z nejcharakterističtějších http://www.sun.d20.cz/clanky/kultura/historicka-mesta-6-vojenstvi.html
  • Dvacet námětů na dobrodružství na Severu

    Sice DnD ani jiné hry nehraji, ale to mi nebrání netrpět čas od času stvořitelským syndromem. Jelikož se mi ho ne vždy podaří potlačit a nacházím se v http://www.sun.d20.cz/clanky/stripky/5132.html
  • [Překlad] Dungeons & Dragons 5e

    Příručka hráče - Player's Handbook (PHB) Autoři: Mike Mearls, Jeremy Crawford, Rodney Thompson, James Wyatt, Robert J. Schwalb, Bruce R. Cordell Rok http://www.sun.d20.cz/clanky/pravidla/preklad-dnd-5e.html
  • Pět věcí, které vás může triologie Hobbit naučit o vedení hry

    1) Vyhněte se vypravěčsko-hráčským postavám Takzvané GMPC (pozn. překladatele: zkratka pro Game Masters Player Character, odvozeno od PC - Player Character/hráčská http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/5124.html
  • Šachy nejsou RPG: Iluze herní rovnováhy

    Originál, září 2014 Ahoj. Jmenuju se John a vymýšlím hry. Spoustu her. Za dvacet let jsem navrhl přes dvacet roleplayingových her. Mám svůj podíl i http://www.sun.d20.cz/clanky/RPG-odborne/sachy-nejsou-rpg-iluze-herni-rovnovahy.html
  • Obléhání Dragenfeldu

    Jednoduché krátké dobrodružství pro začínající hráče. Určeno postavám na 3. - 4. úrovni. dragenfeld, ZIP. 6,7 MB Dobrodružství pro pátou edici Dungeons&Dragons http://www.sun.d20.cz/clanky/pravidla/5117.html
  • [Překlad] Fate System Toolkit

    [Překlad] Fate 4e Core System Stav: 100% STAHUJTE ZDE Použitý překladový klíč, průběžně vznikal v http://www.sun.d20.cz/clanky/pravidla/preklad-fate-systemove-nastroje.html
  • V zrcadle

    Krátké detektivní dobrodružství (víkendový "one-shot") pro D&D 5e. Určeno postavám na minimálně na 3. a ideálně 4. úrovni. V zrcadle, ZIP. http://www.sun.d20.cz/clanky/pravidla/5111.html
  • Historická města 14 - Exkurz: Řemesla a Obchod

    Exkurz: Řemesla a obchod Téma řemesel a obchodu je rozsáhlé a občas je mnohem lepší než obecné teoretizování uvést pár příkladů umožňujících obrázku http://www.sun.d20.cz/clanky/kultura/historicka-mesta-14-exkurz-remesla-a-obchod.html
  • [Fate] Převodní příručka Core/FAE

    DOWNLOAD: Převodní příručka Core/FAE Převodní tabulka z Dovedností (Core) do Přístupů (FAE) Převodní tabulka z Přístupů (FAE) do Dovedností (Core) Návod http://www.sun.d20.cz/clanky/pravidla/fate-prevodni-prirucka-core-fae.html
  • [mapování] Mystikův mlýn - mapa kouzelníkovy věže se zvratem

    Chtěl jsem zmapovat kouzelníkovu věž se zvratem – něco, kde by se mohl ukrývat a experimentovat mág s mírným sklonem k steampunku. Co by takový mág http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/5098.html
  • Fate - materiály ke stažení (CZ+en)

    Překlady Fate Core, Fate Accelerated a Conversion Guide Fate Core Karta postavy (Character sheet) a související Stáhnout kartu postavy v češtině Stáhnout http://www.sun.d20.cz/clanky/pravidla/fate-materialy-ke-stazeni.html
  • Ravenloft v novém provedení

      Ravenloft v novém provedení Zabočili jsme za roh a tam byl upír. Zaúpěl jsem a obrátil oči v sloup. Byl rok 1978 a já jsem hrál jedno http://www.sun.d20.cz/clanky/svety/5104.html
  • Historická města 13 - Exkurz: Romans

    Romans je jihofrancouzské město v Dauphiné, ležící na řece Isére, přítoku Rhôny. Není v podstatě ničím zajímavé, vyjma dvou skutečností: v letech 1579-1580 http://www.sun.d20.cz/clanky/kultura/historicka-mesta-13-exkurz-romans.html
  • [Mudrcovy rady] Obranné číslo (leden 2016)

    Tvorba postavy Jak se vypočítává tvorovo Obranné číslo (OČ)? 1. kapitola v Příručce hráče (dále PH) popisuje, jak určit OČ (PH, str 14.), ale počítání http://www.sun.d20.cz/clanky/pravidla/5097.html
  • Úctyhodný neúspěch

    Úctyhodný neúspěch Originál, 23. listopadu 2015 Tohle je další z těch myšlenek, u nichž si nekladete žádný nárok na originalitu, ale rád bych http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/uctyhodny-neuspech.html
  • Materiály a odkazy pro pátou edici D&D

    Pomůcky Česky Deník postavy - deník postavy s vyplňovatelnými poli, identický s tím, který naleznete v překladu Pravidel pro hráče na straně http://www.sun.d20.cz/clanky/pravidla/5078.html
  • Drama, návaznost a výsledky scén

    Drama, návaznost a výsledky scén originál, 10. října 2014 Tohle je jedna z těch záležitostí, které ukazují, kde spolu příběh a hra tančí zvláštním http://www.sun.d20.cz/clanky/RPG-odborne/drama-navaznost-a-vysledky-scen.html
  • Historická města

    Počtení a pokoukání to sice bývá hezké a užitečné, ale… části konzumentů po jisté době začne něco chybět. A to dokonce i tam, kde by chybět nemělo (Cityscape, http://www.sun.d20.cz/clanky/kultura/historicka-mesta.html
  • [DnD] [Fate] Zóny místo čtverečků a naopak

    Dva vzájemně provázané články z blogu Freda Hickse, jednoho ze dvou původních autorů Fate a zakladatelů Evil Hat - a také fanouška DnD a mnoha dalších http://www.sun.d20.cz/clanky/pravidla/zony-misto-ctverecku-a-naopak.html
  • [Recenze] Úplný průvodce vlkodlaky - Complete Guide to Werewolves

    Autor: Michael Tresca Vydavatel: Goodman Games Rok vydání: 2006 Úplný průvodce vlkodlaky je útlá knížečka o pouhých 72 stranách, sepsaná Michelem http://www.sun.d20.cz/clanky/produkty/5083.html
  • Jak hrát (správně) Star Wars

    Vítejte kdysi dávno v jedné předaleké Galaxii! Vítejte ve světě Star Wars. Ve světě epických, heroických, osobních příběhů. Ve světě, kde hlavní postavy http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/jak-hrat-spravne-star-wars.html
  • RPG Scénáristika 8: Je to jinak!

    Nepředvídatelnost v příběhu V minulém díle Scénáristiky nazvaném Temné horizonty jsem se věnoval problému předvídatelnosti příběhu, významu nejistoty http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-8-je-to-jinak.html
  • [recenze] Moduly Tarie

    Moduly Tarie Napsal Karel "Charles" Černín s kolektivy Vydal Altar, 2004-2008 (?) Následující text vznikl v roce 2008 pro Pevnost, nicméně http://www.sun.d20.cz/clanky/produkty/recenze-moduly-tarie.html
  • [recenze] Severní Taria

    Severní Taria Napsali: Karel "Charles" Černín, Petr Dolník, Pavel Salajka, Petr Stryk, Michaela Černínová, Tomáš Daněk Vydal Altar, 2007 Severní http://www.sun.d20.cz/clanky/produkty/recenze-severni-taria.html
  • RPG Scénáristika 7: Temné horizonty

    Horizonty příběhů Každý příběh má svůj konec. Konec příběhu je ale mnohdy abstraktní záležitost - cosi, co leží v dálce a nemusí být zcela jasné, kde http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-7-temne-horizonty.html
  • RPG Scénáristika 6: A tohle je kdo?

    Role postav v příběhu První čtyři díly Scénáristiky byly o základním postupu tvorby příběhu - jak najít dobré téma a jak si jej efektivně a dobře připravit. http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-6-a-tohle-je-kdo.html
  • RPG scénáristika 5: Do boje!

    Krleš! Akce a akční scény v RPG je z různých důvodů velmi rozsáhlé téma, které má mnoho aspektů, vlastních "pravidel" a specifických "trýčků". Neznamená http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-5-do-boje.html
  • Vaše dohoda o hře

    Před pár dny jsem dostal PM s dotazem ohledně toho, co by měl ten slavný social contract obsahovat a jak k jeho domluvě přistoupit. A s překvapením jsem http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/vase-dohoda-o-hre.html
  • Nepřipravujte děj - "Dnešního dne budete litovat, hrdinové!"

    Můj článek "Nepřipravujte děj, připravujte situace" často budí odezvu ve stylu "Jasně, nechci svoje hráče railroadovat, ale..." Co následuje za "ale", http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/5060.html
  • Fantasy Grounds

    Rozhodl jsem se vytvořit článek v podobě video návodů na Fantasy Grounds zejména pro D&D 5e. Obecné informace na úvod   Tvorba postavy: Člověk http://www.sun.d20.cz/clanky/produkty/5052.html
  • RPG scénáristika 4: Co s přípravou?

    Co zůstalo mezi řádky aneb malá rekapitulace V prvním díle Scénáristiky jsem popsal, jak vytvořit rychlý základ hry skrze vytvoření výživného problému http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-4-co-s-pripravou.html
  • Night's Black Agents v Kostce

    Cílem tohoto článku je umožnit vám co nejrychlejší "cold start" pro hru Night's Black Agents. Night's Black Agents využívají systém GUMSHOE a zde naleznete http://www.sun.d20.cz/clanky/pravidla/nights-black-agents-v-kostce.html
  • RPG scénáristika 3: O co tu má jít?

    Proč si scény zaslouží pozornost Většina lidí pojem "scéna" intuitvně chápe a možná není úplně třeba jej pitvat, ale toužíte-li po přesném vyjádření, http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-3-o-co-tu-ma-jit.html
  • Ashen Stars v Kostce

    Cílem tohoto článku je umožnit vám co nejrychlejší "cold start" pro hru v Ashen Stars. Ashen Stars využívají systém GUMSHOE a zde naleznete pouze nastavení http://www.sun.d20.cz/clanky/pravidla/ashen-stars-v-kostce.html
  • Mutant City Blues v Kostce

    Cílem tohoto článku je umožnit vám co nejrychlejší "cold start" pro hru v Mutant City Blues. Mutant City Blues využívají systém GUMSHOE a zde naleznete http://www.sun.d20.cz/clanky/pravidla/mutant-city-blues-v-kostce.html
  • Trail of Cthulhu v Kostce

    Cílem tohoto článku je umožnit vám co nejrychlejší "cold start" pro hru v Trail of Cthulhu. Trail of Cthulhu využívá systém GUMSHOE a zde naleznete pouze http://www.sun.d20.cz/clanky/pravidla/trail-of-cthulhu-v-kostce.html
  • Dvě detektivní dobrodružství

    Poslední případ Toto dobrodružství je volnou adaptací Gumshoe dobrodružství (tuším, že z knihy Book of Unremitting Horror) do D&D 4e prostředí http://www.sun.d20.cz/clanky/svety/5050.html
  • Horor v RPG I - podstata hororu

    Fascinace hororem a tento článek Smyšlené hrůzostrašné příběhy si vytváříme, aby nám pomohly zdolávat ty skutečné. ― Stephen King Fascinace http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/horor-v-rpg-i-podstata-hororu.html
  • Dobrodružství Šejdířův konec (GUMSHOE)

    Šejdířův konec (Crook's End) Dobrodružství pro Fear Itself (potažmo Esoterroristy) napsal: Dave Allsop a Adrian Bott   Zde uvádím http://www.sun.d20.cz/clanky/svety/dobrodruzstvi-sejdiruv-konec-gumshoe.html
  • The Esoterrorists & Fear Itself v Kostce

    Cílem tohoto článku je umožnit vám co nejrychlejší "cold start" pro hry The Esoterrorists a Fear itself - obě tyto hry využívají systém GUMSHOE a zde naleznete http://www.sun.d20.cz/clanky/pravidla/the-esoterrorists-fear-itself-v-kostce.html
  • RPG scénáristika 2: Co se kdy stane?

    K čemu jsou události dobré V minulém díle RPG Scénáristiky jsme se podívali na to, jak si rychle připravit celé další sezení za pomoci problému http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-co-se-kdy-stane.html
  • Horor v RPG II - vedení hororu

    Základ hororu Plynutí hororu Na konci minulého článku jsem uvedl základní hrubou osnovu hororu sestávající se z pěti postupných fází - klidného http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/horor-v-rpg-ii-vedeni-hororu.html
  • Nepřipravujte děj, připravujte situace

    Vedete-li hru, nikdy by jste neměli dopředu připravovat děj. Samozřejmě, každý má jiné choutky a všechny takové rady jsou subjektivní. Co funguje jednomu http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/5039.html
  • [Recenze] AS: Terra Nova

    Terra Nova Napsal Leonard Balsera Vydal Pelgrane Press, 2012 Terra Nova na DriveThruRPG Recenze http://www.sun.d20.cz/clanky/produkty/recenze-as-terra-nova.html
  • [Recenze] AS: Dead Rock Seven

    Dead Rock Seven Napsal Gareth Hanrahan Podle designu Robina D. Lawse Vydal Pelgrane Press, 2011 Jak jste se mohli dočíst v mé předchozí http://www.sun.d20.cz/clanky/produkty/recenze-dead-rock-seven.html
  • [Recenze] Ashen Stars

    Ashen Stars Napsal Robin D. Laws Vydal Pelgrane Press, 2011 Vydání hry financovala komunita fanoušků Robin D. Laws v našich krajích rozhodně http://www.sun.d20.cz/clanky/produkty/recenze-ashen-stars.html
  • D&D Expeditions: Tyranny of Dragons I

    D&D Expeditions je program organizovaného hraní určený především kamenným obchodům, ale protože materiály jsou poměrně volně dostupné online (heslo http://www.sun.d20.cz/clanky/produkty/5031.html
  • RPG scénáristika 1: O čem to bude?

    V první části mé malé série o tvorbě, vedení a hraní RPG příběhů se podíváme na samotný základ věci: na přípravu příběhu. A to ne jen na nějakou http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-o-cem-to-bude.html
  • Rudí mágové z Thaye, část V.

    Přehled geografie Země Thayanů je opřadena mnoha mýty a legendami a jen málokdo spatřil celou zemia přežil, aby mohl vyprávět. Samotní Thayané http://www.sun.d20.cz/clanky/svety/5021.html
  • [Fate] Postavy z OG scénáře Sabotovaná mise

    Postavy jsou vytvořené pro OG scénář Sabotovaná mise a využívají odlišný seznam dovedností vytvořený speciálně pro ně (pro hru, pro níž byly napsané). http://www.sun.d20.cz/clanky/pravidla/postavy-ze-sabotovane-mise.html
  • [Fate] Alternativní seznamy dovedností a přístupů

    K tomuto článku asi netřeba žádného zdlouhavého úvodu, takže jen pár poznámek: uvádím čistě seznamy, v základu bez systémových detailů (popisy čtyř http://www.sun.d20.cz/clanky/pravidla/alternativni-seznamy-dovednosti-a-pristupu.html
  • Organizace a konspirace v RPG

    Co je co Úvod k tématu Konspirace jsou oblíbené téma RPG. Konspirace je věc trochu tajemná, až mýtická, mnohdy dovedená do absurdity, přesto http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/organizace-a-konspirace-v-rpg.html
  • [DrDII] [Fate] Přenesení DrDII hry do Fate

    Úvod Pár ujasnění na začátek: v tomto článku naleznete postup, jak vzít vaši hru v DrDII a přenést ji do Fate. Cílem je, abyste ze své hry zachovali http://www.sun.d20.cz/clanky/pravidla/drdii-fate-preneseni-drdii-hry-do-fate.html
  • [Fate] Dekonstrukce Skupin (Mobs)

    Dekonstrukce mechaniky O co jde (Mobs, Groups of Mooks) Tohle není nutné moc rozvádět, jen krátce pro orientaci: Mobs a Groups of Mooks jsou http://www.sun.d20.cz/clanky/pravidla/fate-dekonstrukce-skupin.html
  • Detektivky v RPG

    Úvod do detektivek Tohle je jeden z těch větších článků. Nechci se v něm věnovat jen nějakému dílčímu problému, ale rád bych, aby byl celkovým http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/detektivky-v-rpg.html
  • [Fate] Hrdinové a záporáci

    Babylon 5: technomág Denis Ánexichniastos Technomág "Jdi po cestě dlážděné dobrými úmysly" Trickster "Znám slova pro tvou duši" "Není nic, http://www.sun.d20.cz/clanky/pribehy/fate-hrdinove-a-zaporaci.html
  • [Fate] Jedy a jiné ongoing efekty

    Občas se vám ve hře objeví nějaká ošklivá potvora nebo NPCčko se zákeřnou schopností (např. kouzlem) nebo vybavením (otrávenou dýkou). A je škoda takový http://www.sun.d20.cz/clanky/pravidla/fate-jedy-a-jine-ongoing-efekty.html
  • [recenze] Příručka interaktivního Vypravěčství

    Příručka interaktivního Vypravěčství pro RPG, LARP, didaktiku a pobavení začátečníkům i pokročilým Napsal Ondřej Netík vydalo Mytago, 2012 Ondřej http://www.sun.d20.cz/clanky/produkty/recenze-prirucka-interaktivniho-vypravecstvi.html
  • Dějmistrování: Podzemní dobrodružství II – Mapa

    Pokud jste jako já, milujete mapy podzemí. Je v tom cosi úchvatného, když se díváte na náčrt místností a chodeb, které žadoní o zaplnění strašlivými http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/4991.html
  • Dějmistrování: Podzemní dobrodružství I – Určení účelu

    Dobrodružství v podzemí mají mezi hráči občas špatnou pověst, zejména pak mezi těmi, kteří hrají dlouhou dobu. Někteří lidé tvrdí, že jsou nudná – jen http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/4964.html
  • Boj jako sport versus Boj jako válka – klíčový rozdíl v herních stylech

    Na jednom fóru jsme se s fanoušky různých edic Dungeons & Dragons neustále motali v kruzích kolem odlišných herních stylů a nakolik je různé edice http://www.sun.d20.cz/clanky/RPG-odborne/4983.html
  • Morálka podle Morálních pilířů v RPG

    Západní vs. Východní morálka Kdokoli, kdo cestoval, nebo měl možnost blíže se seznámit s lidmi z jiných kultur, si zajisté všiml, že dotyční často http://www.sun.d20.cz/clanky/kultura/moralka-podle-moralnich-piliru.html
  • Sociální dovednosti a hráčské postavy

    Měla by být dovednost Klamání použitelná proti hráčským postavám? Hypotetická situace v hypotetické hře: Billy nedůvěřuje Sue. Hráč Billyho postavy http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/4980.html
  • Čas pro hrdiny 3.0

    Základy: 1) slovní popisy – platí, že čím podrobnější a detailnější popis činnosti nebo objektu, tím je daná věc důležitější, zásadnější, náročnější, http://cph.sun.d20.cz/clanky/4977.html
  • Dějmistrování: Zvuky od herního stolu

    Hodnota manýr Pojďme na začátku rozptýlit jeden rozšířený mýtus o cizích postavách. Vědět o vaší cizí postavě všechno vám absolutně nepomůže ji http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/4963.html
  • Dějmistrování: Jak udělat z dobrých her skvělé

    Tempo je nástroj používaný spisovateli, filmaři a designéry počítačových her, aby udrželi pozornost obecenstva a vdechli příběhu život. Velcí vypravěči http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/4937.html
  • Dějmistrování: Budování lepších zápletek

    Co je to zápletka? Ve hře na hrdiny je zápletka jakákoliv příběhová konstrukce – typicky cizí postava, předmět, stopa nebo událost – která nabízí http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/4962.html
  • Dějmistrování: Vdechněte vzkříšení nový život

    Říká se, že jedinou jistou věcí v životě jsou smrt a daně. V mnoha fantasy prostředích je však místní výběrčí daní obávanější daleko víc než Zubatá. http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/4923.html
ČAS 0.17535901069641 secREMOTE_IP: 54.90.92.204