Čas pro hrdiny

Jerson
9.5.2007 16:05
Jestliže rádi zkoušíte trochu netradiční přístupy k RPG, máte rádi volnost při výběru světů i postav, jednoduchost a přístupnost pravidel, vyzkoušejte Čas pro Hrdiny.
Autorská citace #81
1.12.2009 23:44 - Jerson
Seznam dovedností jsem měl před lety, ale je spíše na škodu - lidé si ho projdou a píšou všechno o čem si myslí že se bude hodit. Jednodušší a lepší je, když si představí, co jejich postava doopravdy dělá, a napíšou si pár dovedností podle toho. Stačí čtyři, během prvních dvou her zjistí, zda jim něco nechybí nebo zda nějaké dovednost není příliš obecná nebo moc konkrétní.
Jinak je to s dovednosmi jednoduché - když ti hráč řekne název, musíš si umět představit, co vlastně při používání takové dovednosti dělá.

Třeba nemám moc rád dovednosti "střelba z pistole", protože to může znamenat "terčová střelba" nebo "střeba při policejním zásahu". To samé "fyzika" může být "Teoretické znalosti středoškolské fyziky" nebo "pokusy na cyklotronu".
Autorská citace #82
3.12.2009 11:44 - Sosáček
Takze rezervy jsou jako body osudu z Fate ale aplikuji se jenom pred hodem a nedavaji narativni kontrolu, ano?

(Nedavno jsem to hledal, a Fate2 je dost zmateny ohledne toho, jestli muzu dat bod osudu sam sobe)
Autorská citace #83
3.12.2009 14:55 - Jerson
Pokud si FATE pamatuju dobře, tak v podstatě ano. Narativní kontrolu dávají speciální schopnosti, pokud je postava má. (Tedy větší narativní kontrolu oproti běžným schopnostem).
Autorská citace #84
3.12.2009 14:58 - Sosáček
Fate2 je trochu zmatenej ohledne toho co dava vetsi narativni kontrolu.
Autorská citace #85
3.12.2009 15:07 - Jerson
Nevím jak to myslíš. Prostě běžná dovednost ti umožňuje popsat si okolnosti, které lze na daném místě samozřjemě očekávat. Takže na městské ulici za běžného dne můžeš zmizet v davu.
V noci už dav nebude tak běžný, takže můžeš potřebovat rezervu na to, aby sis popsal, jak se ztratíš v davu lidí vycházejících z kina. Na menším městě bys už mohl potřebovat dvě rezervy, aby se večer na ulici vyskytla početnější skupina lidí, kteří jdou třeba na koncert žáků místní školy. Obecně platí, že čím více hráčům se tvůj nápad nezdá, tím více rezervami ho musíš "přebít" - a samozřejmě uvěřitelně popsat, ale to je spíše orientační vodítko pro případ nouze. Zatím vždycky stačilo jedna rezerva pro běžnou (leč zapomenutou) věc - třeba lékárnička v autě, dvě rezervy pro neobvyklou, ale stále pravděpodobou věc - malá pistole v kapse šerifovo kabátu.
Autorská citace #86
6.12.2009 20:56 - Dracain
Jerson: Perfektní.
Autorská citace #87
7.12.2009 09:56 - Jerson
To byla reakce na co, Dracaine?
Autorská citace #88
7.12.2009 12:21 - Dracain
Jerson: Hlavně na příspěvek č. 85, rezervy jsou skvělé - ale asi i na celý CPH, začínám to pomalu chápat. Někde jsem cosi četl, plánuješ napsat novou verzi pravidel?
Autorská citace #89
7.12.2009 14:02 - Jerson
Novou verzi už píšu.
Autorská citace #90
8.12.2009 10:55 - Dracain
Juch juch juchajda.
Autorská citace #91
12.12.2009 18:11 - Nerhinn
Mám takový problém... nevím, jak mám hrát v Kronikách. Věc se má tak, že když hraju po internetu, baví mě psát - ale v tomhle případě mám pocit, že je docela jedno, co udělám, protože ať už napíšu, co budu chtít, stejně nakonec musím ikskrát hodit kostkou a modlit se, abych naházela o třicet (/dvacet - obětuje se jeden společník /deset - zařvou oba) úspěchů víc než neúspěchů. Hrozně mě to demotivuje. Na druhou stranu je tu možnost, že jsem něco tragicky nepochopila...?
Autorská citace #92
12.12.2009 20:31 - Jerson
Rozhodně není jedno co uděláš, jen máš zatím docela dost možností jak celou věc vyřešit, takže to může působit podobně.
Druhá věc je, že kdyby stačilo jen napsat co děláš, tak tě můžu nechat napsat téměř všechno.

Jsou dvě možnosti jak to řešit.
První - převezmu aktivní roli, tedy budu ti do cesty házet potíže a povedu tě po nějaké linii.
Druhá možnost je, že si budu házet za tebe (klidně tajně), riziko budu nastavovat podle toho co napíšeš a podle výsledků tě buď nechám uspět, nebo ti přednesu další potíže.

Rozdíl mezi prvním a druhým přístupem nejspíš ani nepoznáš, snad jen v tom, že si nebudeš muset házet.

Nicméně ti musím napsat, že pokud budeš postupovat opravdu opatrně, pojišťovat se pro každou možnost a vyhýbat se veškerému riziku, tak svůj úkol splníš také. Jako Vypravěč totiž nemám za úkol házet ti klacky pod nohy, protože nechci hrát proti tobě. Proto tohle nechávám na kostkách. Když se jim snažíš co nejvíc vyhnout, asi by bylo nejlepší je tedy vynechat.
Autorská citace #93
23.12.2009 22:41 - kin
Jinak, v Levných knihách jsem před několik dny narazil na dvě dvdčka s názvem "KGB Přísně tajné - UFO kontakty" a "Paranormální jevy", mám je doma, ale ještě jsem to nestihl zkouknout a myslel jsem si, že by ti to Jersone (nebo komukoliv jinému) mohlo přijít zajímavé...až to zkouknu (v horizontu několika dní) tak dám vědět jestli to za něco stojí...

Jen kdybys měl zájem si někdy skočit do Levných knih... ;)
Autorská citace #94
23.12.2009 22:56 - Jerson
Levné knihy procházím pravidelně, ale musím říct, že na některé senzacechtivé knížky a DVD jsem alergický, a tyhle dvě by tam téměř určitě spadly :-)
Autorská citace #95
10.2.2010 20:47 - wlkeR
Asi se čtením počkám na novou verzi. Na jednu stranu mi moc nesedne ta nutnost zacházet do čím dál tím detailnějších detailů (nebo ne že mně osobně, spíš lidem, se kerejma bych hrál), ovšem na druhé straně je komentář jisté mojí bývalé spolužačky tvrdící, že CPH je systém, kde popíšeš, co děláš, a umřeš.
Autorská citace #96
10.2.2010 20:55 - Jerson
Ona ho hrála, nebo nabyla takového dojmu z nějakého pravidla? Pokud si vzpomínám, tak v mé kampani CPH za posledních pět let zemřely dvě postavy a obě rukou jiného hráče.
Autorská citace #97
12.2.2010 15:55 - wlkeR
Nemyslím, nejspíš jenom měla potřebu být strašně inteligentní. Já jsem každopádně rozhodnut dokázat opak, protože z toho co jsem viděl na Dálavě je CPH/Omega opravdu něco zkušenostihodného.
Ovšem čekám s tím na novou verzi, ať mam nejkvalitnější dostupné zbraně.
Autorská citace #98
12.2.2010 16:06 - Jerson
Mě jen zajímalo, jak k takovému tvrzení došla, jestli z nějakého dalšího zdroje, nebo jsi jí o CPH řekl a ona takto reagovala. Přeci jen hráčů CPH zas tolik není.
Autorská citace #99
12.2.2010 16:09 - wlkeR
Nu, bylo to tak, že všichni měli blbou náladu a já se ještě ke všemu hádal o užitečnosti 3E D&D, načež jsem prohlásil, že by možná bylo zajímavý nastudovat systém CPH kterej má -co já vím- minimum mechanik. A reakci jsem zde již citoval.
12.2.2010 17:26 - Jerson
To ledacos vysvětluje (byť nedává odpověď na původní otázku, ale to je jedno)
Každopádně konvertovat lidi z DnD jakékoliv verze, nebo je jen přimět uvažovat o změně mi přijde jako velmi obtížný úkol :-)
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
ČAS neregistrovaní : 0.017874956130981 sec;
Starší
1 až 20 z 31 >
ČAS 0.14965081214905 secREMOTE_IP: 34.236.216.93