Čas pro hrdiny

Jerson
27.1.2020 12:44
Omega - úvodní mise
Debata o tvorbě úvodního dobrodružství pro Omegu, určeno pro konzultanty.

Kliknutím na zelenou ikonku vpravo si tuto diskusi odeberete z výpisu a nebude se vám zobrazovat.
Autorská citace #22
27.1.2020 15:14 - Šaman
Sice to není můj srdcový setting, ale zní to rozhodně zajímavě. Jestli s tím nechceš přijet do Liberce :D tak bych do Prahy přijel, bude-li volný termín.
Autorská citace #23
27.1.2020 15:30 - Jerson
York píše:
Jo, to určitě chce. Jako agent FBI bych totiž určitě jako první věc chtěl zavolat další agenty, celou oblast uzavřít a rozhodně tam nepouštět žádný novináře ani jiný pochybný existence ;-)

Je mi jasné, že FBI se díky filmům a seriálům etablovala jako velká organizace schopná takového uzavření oblasti, ale zrovna nedávno dávali film Veřejní nepřátelé o tom jak FBI chytala Johna Dillingera, a tam nebyli schopni uzavřít ani únikové cesty z jednoho domu :-)
Na USA konci 30. let se mi líbí, že takové věci jako neprodyšné uzavření oblasti se zařizují strašně špatně, a ani federálové nemůžou jen tak vykázat nějakého novináře -zejména když je místní. :-)

exi píše:
Perfektní, tak jednoho bys měl.

Šaman píše:
Sice to není můj srdcový setting, ale zní to rozhodně zajímavě. Jestli s tím nechceš přijet do Liberce :D tak bych do Prahy přijel, bude-li volný termín.


Určitě se nějak domluvíme, jen se budete muset připomenout :-)

Nicméně když už jste potenciální hráči, můžete se zamyslet nad tím, jakou postavu byste si vybrali, případně přidali, jaké cíle by vám k ní seděly, případně jaké pravomoce a schopnosti byste očekávali. A jakou výbavu byste chtěli. Všechno si poznamenám.

Hodlám každou postavu připravit jako balík kartiček, ve kterých bude všechno potřebné, s možností si některé karty vyměnit případně doplnit, a nejlépe se mi dělají postavy na základě hráčských představ.

____

Ještě jsem zapomněl na jednu věc - letošní Gamecon má být ve stylu Cthulhu, takže tohle dobrodružství by určitě mělo pokrývat i možnosti z Cthulhu mýtu.
Autorská citace #24
27.1.2020 15:46 - Šaman
Jerson píše:
můžete se zamyslet nad tím, jakou postavu byste si vybrali

Trampa (v tom americkém - bezďák, nikoliv českém - zalesák - slova smyslu). Alkoholika, kterému nikdo nikdy nic nevěří a který s tím Slendermanem možná popil, možná se mu jen zdál v absinthovém deliriu. Ale rozhodně o něm mluvil první.
Pokud by se začaly ztrácet slepice a něco zabíjelo psy, asi by byl prvni podezřelý a historkám o divném chlápkovi s rudýma očima by nikdo nevěřil. Možná se pak ztratí i nějaké dítě a obyvatelé začnou tlačit na šerifa a hrozí lynč. Ovšem pokud to bude pokračovat i poté, co ho šerif usadí do chládku, stane se z hlavního podezřelého jediný svědek. Bohužel :D

Vztahy:
- s šerifem: vyhrocené
- s knězem: chladné
- s učitelkou: říká jí dcerko a má oplzlé narážky
- s novinářem: za flašku si vymyslí jakoukoliv historku
- s paranormálním výzkumníkem: za flašku si vymyslí jakoukoliv historku :D

Jenomže to vypadá, že je jediný, kdo to možná opravdu viděl.
Autorská citace #25
27.1.2020 15:53 - exi
Jerson píše:
Nicméně když už jste potenciální hráči, můžete se zamyslet nad tím, jakou postavu byste si vybrali,

Zástupce šerifa v zapadákově, který se okolnostmi a ne vlastním přičiněním stal šéfem policie ve městě (šerifa si mohlo odnýst něco v lese, ehm ehm) a teď se to na něj ze všech stran valí (obyvatelé města, novináři, FBI). Na první pohled trochu naivní blbeček, ale zná se se všema z města (hodně zkušeností má zejména s Šamanových vagabundem a za krádeže slepic samozřejmě zprvu může on), je s nimi až na výjimky zadobře a má ten pověstný "selský rozum". Vyzná se v okolí (jako malý hodně lovil s tátou v místních lesích). Má mladou rodinu (čtyřleté dítě, manželka chce co nejdřív druhý). Primární motivace je vrátit město do starých kolejí a zbavit se lidí otravujících zvenčí (ať už jsou to bezpečnostní složky nebo novináři).

EDIT: Lehké doplnění, nic zásadního.
Autorská citace #26
27.1.2020 16:02 - Jerson
Zrovna trampa jsem chtěl vyhodit, protože jsem nedokázal přijít na to, jaké by měl mít cíle a s kým by mohl mít alespoň část společné agendy, ale to že by mohl být první kontakt a první svědek mě nenapadlo, jak jsem pořád uvažoval, že do téhle role obsadím NPC. Takže dobrý nápad-

Jaké bys mu dal cíle? Protože cíl dostat se z průseru / přežít se mi opakovaně neosvědčil. Taková postava má neustále tendence zdrhat pryč od problémů a držet ji někde bývá vyčerpávající, protože spíše než řešením potíží bývá sama zdrojem.
Autorská citace #27
27.1.2020 16:08 - Šaman
Jerson píše:
Jaké bys mu dal cíle? Protože cíl dostat se z průseru / přežít se mi opakovaně neosvědčil. Taková postava má neustále tendence zdrhat pryč od problémů a držet ji někde bývá vyčerpávající, protože spíše než řešením potíží bývá sama zdrojem.

Tak pokud bych ho hrál já, byla by to postava na jedno dobrodružství. Takže očistit se (aspoň z těch horších podezření) je poměrně jasný cíl. A že by se z toho vagabunda stal agent Omegy, to neočekávám. A myslím, že na jednorázovku by to stačit mohlo. Protože jestli jim toho Slendermana nepomohu najít, asi skončím na křesle.
Autorská citace #28
27.1.2020 16:11 - LokiB
Kněze - zvyklý na velkou kongregaci, v mládí býval dost divký, po nešťastné události v rodině (+bratr) se dal na duchovní dráhu, přirozeností a pílí se dostal v organizaci celkem daleko. bývalý episkopální vikář, uklizen do maloměsta před několika lety po té, co horlivě nesouhlasil s rozhodnutím biskupa v jedné situaci, kde se tutlalo "něco zvláštního". nejdřív měl hodně energie a chtěl "věci měnit", ale malé ospalé město moc nereagovalo, což stálo hodně energie a zklamání. Dneska je to spíše "dobrý soused", kterému tu lidé říkají "padre", důvěřují mu, dokáže poradit a pomoci v některých situacích, na které místní vidlákovstvo nemusí mentálně stačit. o nedělních mších mívá spíše krotká a ospalá kázání. Ale když k něčemu dojde, třeba se někde starší "oheň v srdci" zase zapálí a on vzkypí energií a akčností. Ne snad, že by po sutanou nosil upilovanou brokovnici, ale ...
Autorská citace #29
27.1.2020 19:36 - Jerson
Šaman píše:
Takže očistit se (aspoň z těch horších podezření) je poměrně jasný cíl.

Hm, to už ale vyžaduje jen určité spektrum zápletek, u kterých by bylo možno obvinit nějakého podobného pobudu.
Pro tenhle typ postavy jsem měl napad na motivaci zapojit se do řešení proto, že se nemůže pohybovat po okolí, protože je to nebezpečné. Postava bez motivace řešit záhadu pro tohle dobrodružství není moc vhodná.
Autorská citace #30
27.1.2020 20:40 - Aegnor
A tak může být prostě zvědavej. Jakože fakt zvědavej.

Nebo ho ta záhada může nějakým způsobem přitahovat.
Autorská citace #31
27.1.2020 21:01 - LokiB
Kněz by měl motivaci si jednak sám pro sebe přesvědčit, že "něco divného" opravdu existuje, případně, co to vlastně je, druhak by to mohl i trochu vidět jako příležitost "obhájit se" a třeba vyhodit ze sedla někoho, kdo zapříčinil, že skončil tady a tedy očistit se a třeba by se i otevřely dveře pro návrat.
Autorská citace #32
28.1.2020 06:41 - Ugy
Ještě k pobudovi. Je to už trochu zásah do postavy, ale co kdyby na to měl nějakej "čuch" nebo tak něco, že on by nadpřiroozeno prostě přitahoval jakožto následek nějakýho experimentu na něm/vrozený vlastnosti/ čehokoliv jinýho (nehodící se škrtněte). Takže motivaci přidat se k omeze časem by byla že to chce ovládnout/zbavit se toho etc a pro omegu by mohl bejt zajímavej.
Autorská citace #33
28.1.2020 09:01 - Šaman
Pobuda jak jsem ho popsal by samozřejmě nebyla univerzálni postava zaměnitelná za jinou ze seznamu. Ale předpokládám, že ten příběh má být trochu osobní a že zápletka by se přizpůsobila postavám (takže v tomhle případě něco nebezpečného a maličko hororového - pokud by se ve vesnici začaly rodit zelené děti se sklony používat Sílu, jeho zápletka nebude fungovat, ale najednou bude mít smysl třeba porodní bába vs. pověrčivé davy).
Jinak by byl tenhle koncept nehratelný a vzal bych si náhodnou jinou postavu. Ovšem, pokud je hlavni zájem postavy řešit záhady, tak pokud by to začalo byt příliš nebezpečné, je větší šance že postava ucukne. Takový učitel má možna doma rodinu a ta má přednost před prohledáváním lesa pokud mu už dva společníky sežralo něco slizkého.
Autorská citace #34
28.1.2020 10:41 - Jerson
Asi takto - pokud má tohle dobrodružství sloužit jako seznámení úplně nových hráčů s Omegou, tak potřebuju, aby v něm bylo alespoň pět postav, které budou fungovat díky vnitřní dynamice. To znamená, že budou mít důvod tu situaci řešit vyplývající z povinnosti, přístupu nebo zaměření postavy. Tedy nesmí to být člověk, za kterým přijde jiná hráčská postava nebo NPC, řekne mu o těchto událostech, a dotyčný nad tím mávne rukou, že to není jeho starost, že ho to nezajímá.

To nijak nevylučuje "doplňkové" postavy, které si budou moct vybrat aktivní hráči a dodat jim vnitřní motivace, ale chci vyloučit možnost, že tohle dobrodružství vezme do ruky GM nováček, sežene pět hráčů, tři z nich si vyberou postavy bez této vnitřní motivace a celá hra se povleče kvůli tomu, že GM bude ty tři další hráče nakopávat a nutit k nějaké činnosti.

Následující myšlenku prosím zkuste bát jako hlavní, ale taky ji klidně rozeberte na atomy, protože musí fungovat.
Základ je postaven na šerifovi, případně jeho zástupci - to je prakticky nezbytná osoba, kterou nechci nechat jako NPC. Druhý k němu je agent FBI, který má na jednu stranu podobnou motivaci, ale jejich pravomoci se budou křížit. Ani tahle postava by neměla mít možnost vycouvat případ neřešit bez ohledu na to, o jaký typů půjde.
Třetí je novinář, jehož motivace je víc vnitřní, ale může mít nad sebou redaktora, který mu řekne "zjistit o tom co nejvíc, lidi to chtějí vědět."
Čtvrtý je paranormální vyšetřovatel - trochu se překrývá s novinářem, ale podobně jako u šerifa a agenta FBi by to mělo být o tom, že jeden je místní s lepšími znalostmi místa a kontakty v místě, druhý má větší rozhled, detailnější schopnosti a/nebo větší pravomoci.
Pátý je doktor. Ten asi nebude fungovat u každé zápletky od začátku stejně silně, a jeho motivace pomáhat lidem může nastoupit až později, když se případ začne komplikovat.
Šestý je kněz, zase do dvojice k doktorovi. Podobná motivace, odlišný přístup.

U těchto postav by mělo dobrodružství fungovat ve čtyřech až šesti lidech pokaždé - ať se hráči vezmou všechny postavy, nebo některé z nich vynechají (s otazníkem u šerifa), pořád se do případu musí zapojit a měla by mezi nimi vznikat vnitřní dynamika, tedy spory o přístup, postup, kompetence, řešení, informování. (Ne že by to musely být zásadní spory, spíše aby tam byl k nim potenciál.) A taky umožňují zapojit až tři holky (doktorka, novinářka, výzkumnice), pokud by se takový počet vyskytl. Ideální by bylo mít všechny role genderově neutrální, ale tady by to asi vyžadovalo už víc ohýbání - i když ne že by to nešlo.

Pokud by některá z těchto hlavních postav vypadla, NPC můžou pořád otravovat ostatní, aby s tím něco dělali. Šerifa by asi šlo vyřešit tak, že pokud nebude hráčskou postavou, tak jako NPC bude nemocný, v hlavním městě, zmizel, zrovna zemřel, atd.

Ostatní navržené postavy, tedy vědec, učitel, zvěrolékař, tramp, ale třeba i starosta, předák horníků a podobně, by byly "povolené" pouze v pro určitý typ zápletek a podmíněné tím, že jim hráč dodá vnitřní motivaci řešit případ. Takže žádné Moje učitelka se bojí o svou rodinu i o sebe, tak nic řešit nebude. Když učitelka, tak ta aktivní, která se stará o blaho města. Když tramp, tak ne takový, který chce mít klid od problémů, ale který si chce vylepšit pověst a tak se zapojí do řešení, i když se to jiným postavám hráčů nebude líbit.

Ještě bych dodal, že dalším požadavkem je, aby šlo o postavy, které jsou nutně místní (šerif, kněz), postavy, které jsou nutně cizí (agent FBI), a pár postav variabilních, ať snadno (paranormální vyšetřovatel, novinář) nebo hodně ztuha (doktor).

Naopak není nutné, aby hlavní postavy pokrývaly většinu hráčských preferencí. Pokud to bude hrát zkušený GM a dá spolu s hráči dohromady motivaci (nebo bude věřit, že to ukočíruje bez ní), může přidat jakoukoliv jinou postavu. Sám uvidím, jaké požadavky budou hráči mít.

Takže moje otázka je, zda vám těch šest základních postav připadá dostatečně zainteresovaných z jejich podstaty, a pokud ne, tak jak by to šlo vylepšit, případně vyměnit za jiné, podobně univerzální, které lze vložit prakticky kamkoliv po USA, aniž by to působilo hodně divně, pokud by se stejné schéma vyskytlo vícekrát.
Autorská citace #35
28.1.2020 11:53 - LokiB
Když už budeš takto forcovat, jaké postavy je třeba ve skupině mít, myslím, že by bylo fér, aby k nim už před hrou byl stanoven výčet informací, záznamí, podkladů a záchytných bodů, které ty (resp. vedoucí hry) těm lidem dá

Ten šerif dostane info o své kanceláři a jejím vybavení a možnostech + nějaké info o lidech ve městě

Kněz dostane svůj kostelík, faru + nějaké info o lidech ve městě (ale klidně jiné než šerif)

a tak dále.

To je podle mě princip hry s předem určeným setem postav, že jim můžeš připravit i potřebné informace, kterých se začínající hráči chytnou, o které se budou moci opřít.
Autorská citace #36
28.1.2020 12:00 - Jerson
Ano, to jsem měl také v úmyslu, aby se v tom hráči neplácali. Hned ve druhé fázi, kdy by bylo jasné, jaké postavy jsou základní.
Autorská citace #37
28.1.2020 12:57 - LokiB
Kdyby to bylo městečko s nějakou školou, tak by jedna z postav mohla být žák ... třeba sportovní nebo naopak intelektuální.
Mohou mít různé důvody a přístupy k řešení situací, ale mít je za "zainteresované" imho není problém.
Asi by bylo lepší, kdyby tam někde blízko byla třeba lokální univerzita, protože asi nechceš mít ve hře postavy 16-18 let :)
Autorská citace #38
28.1.2020 15:53 - Jerson
Postavy pod 18 let mi až tak nevadí. Když se podíváš na film TO, tak výkonná buňka (Omegy) může vzniknout i z mladších dětí.
Autorská citace #39
28.1.2020 16:21 - krytah
Možná by šel přidat farmář.
Zrovna na jeho pozemku se našla těla zvířat / jemu se ztratilo dítě / na jeho pozemku se objevily stopy / ztratily se mu součástky z traktoru atd. / jeho rodina je nakažená.
Je mu celkem jedno co to je za věc, ale chce zpátky dítě / součástky nebo pomstít se za mrtvá zvířata / nakažení rodiny nebo se zbavit slizu / pravidelných těl zvířat / nákazy. Obecně přímočařejší přístup a nemá potřebu nic moc utajovat.
Autorská citace #40
5.2.2020 20:14 - Quentin
Jerson píše:
malá holka s vlasy přes obličej
vyzáblá postava vyšší než člověk
nezřetelný obrys, rudě zářící oči
lidská postava tvořená jinou formou - rostliny, proplétající se hadi, pouze oblečení
... doplnit další množnosti, alespoň pět

Zkusím pokračovat, když chce Jerson dalších pět možností


- Anachronický duch (viktoriánská šlechtična, indiánský šaman, 21st century business man…)
- Sotva zřetelná nehmotná bytost.
- Šestinohé monstrum, které absorbuje elektrickou energii. Při pohybu září.
- Náměsíční lidé pod cizí kontrolou.
- Nemrtvý.
- Mechanický člověk.
- Napůl zvíře, napůl člověk (think yetti or werewolf).
- Něco mikrospopického v lidských rozměrech, třeba želvuška velká jako osel.
- Člověk s nestabilní formou (think The Thing), cokoli chce udělat, jeho tělo se automaticky přizpůsobí (chce šplhat, narostou mu přísavky; potřebuje pobrat víc věcí, narostou mu chapadla; pohádá se se ženou, plivne ji kyselinu do tváře)
- Elemental, třeba duch ohně, žáru a hněvu
- Rozpadající se člověk (setkal se s nečím neuvěřitelným)
Autorská citace #41
5.2.2020 20:31 - LokiB
Skutečný člověk z budoucnosti

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

ČAS neregistrovaní : 0.0015170574188232 sec;
Nenalezeny žádné záznamy.
ČAS 0.067077875137329 secREMOTE_IP: 18.221.239.148