Čas pro hrdiny

Jerson
15.10.2009 17:16
Vedení hry
Komentáře k vedení hry a další (ne)související témata
22.5.2019 19:42 - efram
Aegnor píše:
Já ti nevím, když se na to podívám:
PPJ píše:
Můžeš se rozhodnout, že si hodíš za hráče, když nechceš, aby hráč věděl, jak dobrý bude výsledek ověření.

Jerson jako reakci píše:
Tedy GM rozhodne za hráče, že si za něj hodí. Hráč do toho asi nemá moc co mluvit.


Ty v tom textu vidíš něco o tom, že se toho hráče nezeptá, případně hráč se nezeptá, že chce něco vědět? Jde tam o jediné. Hráč chce něco zjistit a zůstane mu, z logiky věci, která je vysvětlena, utajen pouze ten hod.

Použiju přímo část pravidel:

Můžeš se rozhodnout, že si hodíš za hráče, když nechceš, aby hráč věděl, jak dobrý bude výsledek ověření. Pokud například hráč podezírá baronku, že je zmámená a chce si hodit na ověření Moudrosti (Vhledu), můžeš si hodit v tajnosti za hráče. Kdyby hráč hodil vysoký hod, ale postava by nezjistila nic, co by zmámení potvrzovalo, byl by si jistý, že baronka není zmámená. Při nízkém hodu by záporná odpověď moc nevyřešila. Skrytý hod dovoluje určitou nejistotu.


Za mě jsou možné dvě vysvětlení a ani z jednoho nemá osypky jako někteří tady:

1. GM háže bez vědomí hráče a aniž by se hráč jakkoliv dotázal na cílovou informaci. Tenhle princip, lze použít jako simulaci děje, kdy Gm chce z nějakého důvodu vědět - třeba pro další vývoj hry - zda by si postava v kontextu situace, mohla něčeho všimnout. V našem případě jde o informaci o zmámení.

2. GM háže za zástěnou, ale hráč se dotazoval, nebo situaci nějak navodil. Zkoumá baronku zda na ni není něco zvláštního. GM provede hod s tím, že započítá všechny bonusy, postihy atd, ale sdělí pouze výslednou informaci. Ne číslo, které padlo. Proč? To je vysvětleno v původním textu.

Znam několik skupin, které právě po tom přístupu č.2 v určité fázi vývoje jejich hry začali volat, protože z výše hodů se dá vyvodit daleko víc než řekne gm a de fakcto se pak jedná o informace metaherního typu.

Osobně využívám obě varianty, kdy reaguji na situaci. Hráč, který například pronese nějakou poznámku jako postava a jde o všimnutí si určitých souvislostí. Hráč se o něco zajímá (jako PC samozřejmě) atd. Ne vždy však přistupuji k hodu za zástěnou. Pokud je zřejmé, že použití dovednosti, vlastnosti atd. má zjevný výsledek, tedy postava ho může vidět, cítit atd. (prostě nejsou pochybnosti), volím otevřený hod. Pokud je, ale výsledek "utajený" a hráč by na základě hodu (výše) mohl dovodit co se skutečně stalo, aniž by uspěl volím hod skrytý.

Jerosnova citace je nejen vytržena z kontextu celého příkladu, ale je selektivně vysvětlena, ba co víc znásilněna, v zájmu jeho vidění problému. Tenhle přístup se opakuje u většiny poznámek.
22.5.2019 19:45 - Aegnor
malkav píše:
Tohle nazýváš svinění?!

Tak kdybych přečetl jenom ty tři vytučněný slova, tak bych to za svinění asi klidně označil. :D

malkav píše:
Neúspěšný hod na ověření automaticky jasně hráči říká: "Ha, něco jsem nenašel!"

Já mám s tímhle uvažováním trochu problém. Lehce to na mě působí, že se tímhle z hráčů dělají malé děti, které je potřeba hlídat, aby nezneužili informace, které by neměli mít.
Ano, vím že to v té příručce není napsáno doslova takhle, ani že to tak není myšleno ... jenom tam tenhle náznak trošičku cítím.

Nevím, jestli jsem sám, ale ... kdybych si házel na ověření vnímání, věděl bych že jsem neuspěl a GM by mi řekl, že v křoví nalevo slyším nějakej hluk, tak se, jako postava, začnu plížit okolo, zjišťovat kdo to je a celkově budu klidně silně paranoidní. I když nikde žádný nepřítel nebyl. :-)
22.5.2019 19:49 - Aegnor
efram píše:
Ty v tom textu vidíš něco o tom, že se toho hráče nezeptá, případně hráč se nezeptá, že chce něco vědět?

Hm, hm. Na první přečtení Jersonova výroku jsem tam viděl to, že hráč si chce hodit (jako přímo on), ale GM mu to ze své vůle zakáže a hodí si místo něj.
Linka "hráč si nikdy nesmí říct, že si za něj mám hodit na X" mně vůbec nenapadla.
22.5.2019 19:50 - ShadoWWW
Já bych doplnil, že když si PJ hází za zástěnou, tak se předpokládá, že si PJ necucá vstupní čísla a Stupeň obtížnosti z prstu tak, aby hráči schválně ublížil, ale že vychází z role-playingu a obecně hraní u stolu, neboli "z fikce", jak se teď moderně říká, a hází si proto, že nechce hráče zabraného do hraní postavy vytrhávat z děje a fixovat jeho pozornost na herní mechanismy. Schválně si Jersone všimni, že pravidla v základu říkají, že PJ nastavuje základní SO na 10/15/20 (což odpovídá lehké/střední/těžké), ale stejně tak v dodatku píše, že může SO nastavit v podstatě kdekoli v rozmezí 5-30, pokud mu základní tři meze nestačí. Podobně si dokonce sám volí, jestli o hod požádá, nebo činnost nechá projít bez hodu. A pozor! Dokonce může dávat postavám do cesty nestvůry dle vlastní úvahy a v počtu dle vlastní úvahy! To už ti, Jersone, zavání šikanou ze strany PJ, ne?

No ono jde o to, že pravidla řeší jen třetinu hry a stejně velkou částí je socializace, neboli "social-contract", jak se moderně říká. PJ je tam od toho, aby aplikoval pravidla na konkrétní případy, situace na konkrétní postavy. Podobně jako soudce je v soudním procesu stejně důležitý jako pravidla samotná. Jestli to PJ dělá dobře se ostatně dříve nebo později dozví. A může to zkusit jinak, znovu a znovu, lépe a lépe. Konec konců, nejeden PJ začínal tak, že chtěl předvést, že by vedení hry zvládl lépe než aktuální PJ.
22.5.2019 19:52 - efram
Aegnor píše:
Nevím, jestli jsem sám, ale ... kdybych si házel na ověření vnímání, věděl bych že jsem neuspěl a GM by mi řekl, že v křoví nalevo slyším nějakej hluk, tak se, jako postava, začnu plížit okolo, zjišťovat kdo to je a celkově budu klidně silně paranoidní. I když nikde žádný nepřítel nebyl. :-)


Jednak ten přistup můžeš očekávat od lidí co už nějakou dobu hrajou a tam to je asi jedno. Nicméně i u zkušených hráčů bude lepší jim navodit situaci , kterou nemusejí selektovat ve své hlavě......

Je hodně zvláštní, že velká část diskuse je tu věnována nováčkům a použití pravidel směrem k nim a najednou přešaltruješ na to, že zkušený hráč tu informaci dokáže rozlišit. Já tvrdím, že většina lidi to zahraje pak daleko hůř něž když to prostě neví.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
ČAS neregistrovaní : 0.020779848098755 sec;
Dnes
1 až 20 z 27 >
ČAS 0.15378403663635 secREMOTE_IP: 18.234.51.17